Kina, Skottland och Göteborg

Cups. Stoneware, slip, glaze, wood/ salt/ electric firing (H: 5.5-6.5cm, 2010-13)
För någon dag sedan var en dokumentärfilmare här som kommer följa med mig/gruppen till Kina. Han filmade mig medan jag bland annat fotade den här bilden för att få lite "före-resan-film".
Det här setet kommer få en ask i dagarna och sedan skickas till Röhsska museet – dom gyllene kristallerna på koppen längst fram till vänster kommer passa strålande i deras samling!

Till utställningen på The Scottish Gallery gör jag just nu filmer där jag talar om alla objekten (totalt en timme nu). Dessa kommer sedan ligga i den digitala katalogen som galleriet kommer producera medan jag är i Kina. Jag hoppas att världen har överseende med min engelska eller som minst finner min svenska brytning exotisk ^_^.

Vill ni följa mig i Kina är säkert instagram det bästa sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar