Tiden flyger förbi




I min studio vaskar jag just ut min vårutställning på The Scottish Gallery (filmen är ett instagram-inlägg från arbetet). Det är stort galleri och roligt sammanhang så jag är väldigt glad för den här möjligheten och ser med nyfikenhet fram emot katalogen de skall producera och vilka jag kommer träffa på vernissagen.

Jag har flyttat och bor nu vid Siljan eller närmare bestämt vid Alviken. Verksamheten har fått nya lokaler och jag har för första gången möjligheten att expandera min ugnspark. Ni som följer mig på Youtube känner kanske till det första ugnsbygget (här är kanalen).
Annars är det en annan resa som ligger runt hörnet. I november kommer jag vara i Kina, närmare bestämt Jingdezhen – även kallad porslinsstaden. Jag kommer se till att dokumentera en hel del när jag är där så följ mig på ett eller annat vis om ni är intresserade av detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar