Sommarkurser



Tre av fyra sommarkurser avslutade och jag är trött men nöjd (och det tror jag mina elever är också). Bilderna är på deltagare på drejning- och Ugnsbyggar-kursen. Igår var jag i stan för att köpa några delar till sista kursens frityroljebrännare.

Annars närmar sig min utställning på Formargruppen och en Anagamabränning med stormsteg och mer än någonsin önskar jag efter en assistent.

Härom veckan ville en amerikansk samlare besöka mig när han mellanlandade i Sverige. Tyvärr fick jag säga nej då jag höll sommarkurserna men det känns otroligt att han ville resa sex timmar med tåg för att köpa någon liten kopp (och möjligen få lite kaffe till).

8 kommentarer:

  1. Hej Stefan,

    Jag skulle mer än gärna komma och assistera några dagar vid Anangama bränningen, jag vill så gärna lära mig mer om vedugnar. Hör av dig om det är intressant.
    Med vänlig hälsning Ida Reichlin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida,

      Roligt att du kan tänka dig att assistera mig lite. Däremot har jag gott om hjälp på Leksands fhsk (där ugnen står) just under bränningen. Det kommer fler chanser och jag har lagt ditt intresse på minnet men påminn mig gärna.

      Radera
  2. Vi är så nöjda. Det var härligt att lyssna på så mycket kunskap. Nu ligger teglet under tak och presenning och väntar på att få bli ugn. Vänliga hälsningar Kalle och Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker det Maria! Lycka till med ugnen.

      Radera
  3. Tack för två fullspäckade och inspirerande dagar! Nu har jag skrivit om våra dagar på min blogg, länkade hit såklart, hoppas det är ok! Lycka till med allt du har framför dig nu! Hej från Ulrika

    SvaraRadera
  4. Väldigt väldigt nöjd jag oxå! Och ska hålla utkik efter en fortsättningskurs nästa sommar :)

    SvaraRadera