Sommarens aktiviteter

Vase. Stoneware, Anagama fired (H: 32cm, W: 23cm)

Vase. Stoneware, Glaze, Anagama fired (H: 15cm W: 9cm)
Sommaren är kort men nu är mina sommarkurser avklarade och två stora vedugnar packade, brända och urpackade. Ugnarna blev riktigt bra och jag känner att jag har har något riktigt intressant på gång i verkstan. Vår nya ugn är nästan klar och den ska brännas i september för första gången. Här nedan finns en liten film från bygget (och fler på min YouTube-kanal om ni är intresserade av ugnsbygge).

Sommarkurserna var fulla sedan i höstas och om du eller någon du känner vill ha en plats nästa sommar uppmanar jag er att gå in på Leksandsakademin i Oktober och haffa en plats. Missa inte våra kurser med internationella stornamn som Clive Bowen, Martha Grover och Ayumi Horie

Om ett par veckor ska jag till Guldagergaard för att föreläsa på ett vedbrännar-symposium men än har jag lite tid för semester.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar